Archive for May, 2008

06
May
08

Kemaman..

In Malaysia, there are many places to visit such as Pulau Tioman, Pulau Redang, Port Dickson, Malacca but there is only 1 place that I love. And that is Kemaman :p

Among all the 13 states here in Malaysia, I like Terengganu the most. Maybe because of its beaches that makes me wanna go there often..hehe..I even plan to marry a man from Terengganu so I don’t have to stay at a hotel every time I go there, Just stay at his parents’ house…(well, that was a  high school daydreaming session..haha).

If you are looking for a typical Malay house and its environment, then welcome to Kemaman. It got all the things you’ve been looking for. I mean, staying there it’s like living in the 50’s era. With still the fishing boats that go to sea every morning at 4.00am. The wooden houses that looks like it came from a painting. The kids playing soccer with a coconut. The smell of dried fish out under the sun. The continuous waves pounding the shore.  It is really a something. It made me more appreciative in life.

Asides from that, the foods are fabulous. I mean really fabulous especially the satar…yum2…my fave. It has its own flavor to it that you just don’t get tired of eating it..hehe. Love it. It sells everywhere you go at Kemaman until you don’t know which one to buy from.hehe..And also the keropok lekor. so damn yummy. Yeah..I know..Kemaman is near the sea and it is non-stop fish flowing but the way they make it is soo ‘tak tamak’. Mostly, people will put more flour in the keropok lekor than the fish in it..but here at Kemaman, the taste of the fish is rich.

Now, Kemaman. Where do they get that name?.. Well, in the early second century, Kemaman was known as ‘Kole’ by Ptolemy (a Greek astrologer). He noted 2 ports on the East Coast of Malay Peninsula, Perimula and Kole. Kole is agreed to be Kemaman elsewhere Perimula is to be the mouth of Terengganu River.  The history of Kemaman is unclear due to its lack of written evidence but it was agreed that Kemaman was explored by Chee Wan Teh (a Pahang nobleman). Later, Kemaman was primarily known to the petroleum and oil industry. Kemaman is home to the deepest seaport in Malaysia. Besides that, Kemaman also have traditional industries such as fishing and salted fish manufacturing.

Also, Kemaman is the home for turtle nesting…hehe..Sometimes in its season, we can watch the turtles lay its egg on the shore…but sometimes the eggs are tend to be others delicacies. I have never tried it as its soo not my thing for food..hehe. Well, now the nested eggs are being protected as if not, the turtles here will be extincted.

If you plan to go on vacation, think Kemaman…

Visit Terengganu 2008     :p

Advertisements
01
May
08

For my parents..

For all those times you stood by me
For all the truth that you made me see
For all the joy you brought to my life
For all the wrong that you made right
For every dream you made come true
For all the love I found in you
I’ll be forever thankful
You’re the one who held me up
Never let me fall
You’re the one who saw me through it all

You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn’t speak
You were my eyes when I couldn’t see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn’t reach
You gave me faith ‘coz you believed
I’m everything I am
Because you loved me

You gave me wings and made me fly
You touched my hand I could touch the sky
I lost my faith, you gave it back to me
You said no star was out of reach
You stood by me and I stood tall
I had your love I had it all
I’m grateful for each day you gave me
Maybe I don’t know that much
But I know this much is true
I was blessed because I was loved by you

You were always there for me
The tender wind that carried me
A light in the dark shining your love into my life
You’ve been my inspiration
Through the lies you were the truth
My world is a better place because of you

I’m everything I am
Because you loved me

Thank you, ibu and ayah for bringing me up..luv u alwiz..

Courtesy of Celine Dion :p

01
May
08

No One…

I just want u close
where u can stay 4ever
u can b sure
that it will only get better

u n me 2gether
thru the days n nights
I dun worry cuz
Everything’s gonna be alright

People keep talking
They could say what they like
but all I know is
Everything’s gonna b alright

And no one
can get in the way of what I’m Feeling
No one
can get in the way of what I feel
For u

When the rain is pouring down
and my heart is hurting
u will alwiz be around
this I know for certain

01
May
08

Sungai Congkak, Hulu Langat, Malaysia..

Today for Labor Day (1 May 2008), I went to this place called Sungai Congkak. There was some Family Day there and some of the MMU students was needed to be the vacillators for the kids’ events. There are 3 levels for the kids – PraSekolah, Tahap 1, Tahap 2. Me, Khalieshah, Wani n Yana was in charge for the Tahap 2 which consist of 4,5 n 6 graders. My group was the all-girls of 5 and they call themselves Rabbani..hehe..(easy for me to call them all at once..). Man, they were cute and adorable..reminds me of my childhood for a while..hehe..It was my first time to be a vacillator here at MMU.

We played 2 games involves Ukhuwah/ Unity. Luckily, Rabbani won overall..hehe. I was happy for them.

Then, it was time to….Cool off at the Sungai…hehe. My friends took us to this kinda discrete place..we had to jump over, climb over a log and walk a lil’ bit…then we arrived to our port. Was kinda funny cuz plenty of us did not bring extra clothes with the excuse of not planning to go in the water..haha..yea right. Once there, all of us scramble in the water..haha. That’s when all the regrets come to gather..’oh!why did i not bring my clothes?…Dang, I should have brought extra clothes….blablabla..’. haha

In the water, we played a game. A game of Q’s. It was divided into 2 groups of 5. Wani and me were the instructors :P. If a group did not answer correctly, the other group hafta splash water at them. yea..at them..but me and Wani got wet too..haha..It was fun..and an enjoyable moment.

After hanging in the water, we dug in for some ice creams..haha..12 girls with 1 ice cream man serving. yup..tell me all about it. We were like kids and having our 1st ice cream..haha..even some of us had like 2 or more ice creams..

For me, it was something to be there. Even though we come from differ backgrounds but we all enjoy the Sungai..hehe..and just have fun for a while. Especially with the kids we hang out with. We got to interact and get to know them even for a few moments. It may be a one thing event but the memories are 4ever..

:p